Forårskåde havebloggere og –journalister fyldte Gartneriet Pedersen den 5. april.
Der var inviteret til inspirationsdag
(Af: Lotte Bjarke)
Begejstringen og glæden over at få en oplevelse ud over det sædvanlige var næsten til at føle på, da 16 bloggere og journalister trådte ind i det, der plejer at være det travle pakkerum i Gartneriet Pedersen ved Hørning den 5. april.
Gartneriet havde i samarbejde med krukkefirmaet B-Green med assistance fra hillebro.com sat sig for at komme i øjenkontakt med nogle af dem, der sætter deres præg på de sociale medier, og dermed for at kommunikere direkte til dem, det hele handler om, nemlig forbrugerne.
Inspirationsunivers i pakkerummet
Ideen var at præsentere det store udvalg af sæsonaktuelle produkter fra gartneriet i kombination med sæsonens flotte krukker og andet havetilbehør fra B-Green. Derfor var pakkerummet tryllet om til et smukt inspirationsunivers med lækre farveafstemte temaudstillinger og plads til hyggelig frokost og networking midt i det hele.
For at gøre oplevelsen endnu større havde initiativtagerne allieret sig med Gartneriet Møllerhøj, Gartneriet Råhøj, Gartneriet Per Ulrich og Gartneriet Rovsing for at kunne præsentere et virkelig bredt produktudvalg, der strakte sig fra forårsløg, primula og akelejer over hortensia, Trifolium og Oxalis til masser af spiselige produkter.
Fængende planteanekdoter
Gartneriejer Henning A. Pedersen gav en medrivende præsentation af de mange planter, der var linet op i pakkerummet og fik masser af spørgsmål undervejs. Ikke mindst planter i afprøvning, der har kurs mod næste års sortiment vakte begejstringen, ligesom små anekdoter om de enkelte planter blev slugt med interesse.
Det samme gjorde den efterfølgende gartnerivandring, hvor en del førstegangsbesøgende i et gartneri virkelig fik sig en på opleveren. Efterfølgende præsenterede Erik Nørum Petersen, der er indehaver af B-Green sæsonens krukketendenser, og B-Greens dekoratør gav en introduktion til sæsonens krukketendenser.
Kurs mod de sociale medier
Og så var der ellers workshop. Opgaven lød ”Plant din egen mobile have” i en udleveret jernkasse fra B-Green. Det blev til mange flotte og meget forskellige plantekasser, og Instagram og andre sociale medier var ved at koge med #gartnerietpedersen og #bgreen_dk. Tjek det selv.
Som en vigtig sidegevinst gav det samtidig en unik mulighed til Gartneriet Pedersen for at tjekke, hvilke planter og ikke mindst potentielle nyheder, deltagerne tændte mest på. Nyttig viden, når næste års sortiment skal planlægges.
I dagene efter den vellykkede event kom pakkerummets inspirationsunivers til yderligere ære og værdighed, idet repræsentanter fra salgsleddet var inviteret til at komme dels for at se det sæsonaktuelle sortiment dels for at få muligheden for at få et indblik i, hvad deltagerne i eventen formidler videre til forbrugerne via de sociale medier.